Jeśli:

  • chorujesz na miażdżycę
  • masz podwyższony poziom cholesterolu i triglicerydów
  • masz podwyższoną glukozę

opracujemy dla Ciebie indywidualną dietę ubogotłuszczową z ograniczeniem cukrów prostych, cholesterolu i zwiększeniem WNKT, która już po 6 tygodniach stosowania znacząco poprawi Twoje zdrowie.

Poniżej prezentujemy przykładowy jadłospis diety ubogotłuszczowej z ograniczeniem cukrów prostych i cholesterolu oraz zwiększeniem zawartości wielonienasyconych kwasów tłuszczowych w sezonie wiosenno-letnim.

Jadłospis

Dzień 1

Śniadanie I: Bawarka, pieczywo pszenno-żytnie, pasta z dorsza i białego sera ze szczypiorkiem, pomidor.
Śniadanie II: Koktajl z kefiru i marchwi, pieczywo chrupkie.
Obiad: Barszcz czerwony zabielany z makaronem, sztuka mięsa w sosie własnym, kasza gryczana, buraki gotowane, morele.
Podwieczorek: Pieczone jabłko, orzechy włoskie.
Kolacja: Sałatka jarzynowa z olejem lnianym, chleb graham, zielona herbata.

Dzień 2

Śniadanie I: Płatki owsiane na mleku, banan.
Śniadanie II: Pumpernikiel, rzodkiewki, jogurt naturalny.
Obiad: Krupnik ryżowy, cielęcina duszona w pomidorach, kluski kładzione, sałata z sosem vinegret, kompot ze śliwek.
Podwieczorek: Kisiel waniliowy z przecierem malinowym.
Kolacja: Tymbaliki z mintaja, chleb żytni, herbata z cytryną, kiwi

Dzień 3

Śniadanie I: Jajko na miękko, bułka orkiszowa, kawa z mlekiem, jabłko.
Śniadanie II: Mus z kaszy jaglanej z porzeczkami.
Obiad: Zupa wiśniowa z ryżem, befsztyk smażony bez tłuszczu, ziemniaki purre, brokuły gotowane, truskawki.
Podwieczorek: Tarator – chłodnik z jogurtu z dodatkiem ogórków, czosnku, koperku, orzechów włoskich.
Kolacja: Ratatuja – warzywa duszone po francusku, grzanki opiekane bez tłuszczu, sok grejpfrutowy.

Dzień 4

Śniadanie I: Chleb pszenno-żytni z pastą z twarogu i ze szczypiorku, bawarka, mandarynki.
Śniadanie II: Surówka z rzodkiewek, selera naciowego i ogórka z olejem, bułka graham.
Obiad: Zupa jarzynowa, pulpety drobiowe, ryż, marchew gotowana, poziomki.
Podwieczorek: Koktajl z mleka i czarnych porzeczek.
Kolacja: Pieczona papryka faszerowana kaszą kuskus i warzywami, sok pomarańczowy.

Dzień 5

Śniadanie I: Chleb Grahama z polędwicą, sałata, pomidor, kawa z mlekiem.
Śniadanie II: koktajl z kefiru, soku wielowarzywnego, czosnku i koperku.
Obiad: Zupa pomidorowa czysta z grzankami, potrawka cielęca, gruby makaron, szpinak gotowany, agrest.
Podwieczorek: Truskawki w galarecie, sezamki.
Kolacja: Pierogi leniwe z cynamonem, herbata owocowa.

Dzień 6

Śniadanie I: Płatki owsiane na mleku, awokado.
Śniadanie II: Chleb razowy z twarożkiem i miodem, sok pomarańczowy świeżo wyciskany.
Obiad: Zupa ziemniaczana, pierogi z serem, surówka z marchwi i jabłka z olejem, arbuz.
Podwieczorek: Kisiel owocowy, pieczywo chrupkie.
Kolacja: Sałatka z kurczaka, kukurydzy i ananasa z olejem, pumpernikiel, zielona herbata.

Dzień 7

Śniadanie I: Bułka owsiana z twarożkiem ziołowym, sok pomidorowy, jabłko.
Śniadanie II: Chleb Grahama z pieczoną szynką i ogórkiem, herbata z cytryną.
Obiad: Chłodnik litewski, ruskie pierogi, surówka z warzyw mieszanych, kompot wiśniowy.
Podwieczorek: Kefir z kaszą gryczaną.
Kolacja: Knedle z truskawkami.

Tekst: Maria Jagiełło – dietetyk Łódź
www.jadlospisy.pl

Jeśli chcesz się poradzić doświadczonego dietetyka, nastawionego na wspólną realizację Twoich celów